Göra efter studenten?!

Har suttit och pratat med mamma i över en timme nu om vad jag skulle kunna
hitta på när jag har gått ur gymnasiet. Var ju bombsäker på Skövde och högskolan
där ett tag, men känns ganska avlägset nu eftersom matte B ska vara så jävla svårt..

Har istället börjat fundera på att åka utomlands och jobba, eller nåt liknande. Men
kan inte bestämma mig för om jag ska söka som

Au pair
+ Se USA, eftersom det är dit jag vill i så fall, gillar barn, bra betalt och inte så
jättelånga arbetsdagar, jobba hos svenska familjer
- Jättelångt bort från familj & vänner, lite läskigt, krävs visum, arbetstillstånd och
antagligen uppehållstillstånd
Volontär
+ Vill jobba med djur och komma ut i "vildmarken" haha
- Kan kosta mycket pengar om det inte är ett volontärsarbete där man får
fickpengar, boende och mat. Svåra arbetsförhållanden, låg lön, långa arbetsdagar,
och även det vääldigt långt hemifrån (Zimbawe liksom?)

Säsongsarbete
+ Jobba i turiststäder inom hotell/resturang där det inte krävs någon större utbildning,
klimatet och det är ganska lätt att få jobb
- 6 arbetsdagar i veckan (alltså BARA ledigt 1 dag) 10-12 timmar om dagen, svårt att
ta ledigt över jul och sånt, dåligt betalt

Är nog mest sugen på Au pair. Jag vet inte. HJÄLP?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0